
|
POHÁR BĚŽCE VYSOČINY 2025
|
Propozice
závodu číslo 3
|
Název:
|
Běh na Vysoký kámen
|
Datum:
|
Pátek
25. dubna 2025
|
Pořadatel:
|
Běžec Vysočiny z.s.
a ČSRS
|
Ročník:
|
29
|
Místo prezence a startu:
|
Autokempink Jihlava
Nový Pávov – bývalá restaurace
|
GPS - 49.4477197N, 15.6011789E
|
Tratě:
|
Dospělí: 10,4 km
- obrátková s obrátkovým
okruhem po asfaltových a zpevněných lesních cestách.
|
Dorost, příchozí: 4 km - obrátková po trase hlavního
závodu
|
Žáci, žákyně 10 – 15 let: 1,5 km - obrátková po trase hlavního
závodu
|
Chlapci, dívky do 9
let - okruh 400 m
v areálu autokempinku.
|
U vložených závodů mládeže mohou nastat změny v délkách a
trasování tratí
|
Popis tratě:
|
Po
startu u autokempinku trať stoupá do blízkosti dálničního odpočívadla
(zelená tur. zn.). Poté vede těsně kolem dálnice, aby se pak prudkým
stoupáním dostala na tzv. trojrozcestí pod
Vysokým kamenem. Zde odbočuje vpravo a pokračuje po úbočí Vysokého kamene.
Na vyústění na silnici od dálnice odbočuje vlevo. Obíhá tak hřeben Vysokého
kamene dokola po vrstevnici. Po dalším odbočení vlevo se vrací zpět na trojrozcestí, aby po úvodní části klesala zpět do
autokempinku. Téměř celá trať je v lese a kryta stromy. Počáteční
protisměrná část má délku 3,35 km a výškový rozdíl 120 m. Obrátkový okruh
je dlouhý 3,7
km a prakticky bez převýšení. Celá trať je po zpevněných lesních cestách. Viz plánek trati
|
Kategorie:
|
A18 – junioři 18 – 19 let
|
10,4 km
|
1x 10,4
|
A20 – muži 20 – 29 let
|
10,4 km
|
1x 10,4
|
A30 – muži 30 – 39 let
|
10,4 km
|
1x 10,4
|
B40 – muži 40 – 49 let
|
10,4 km
|
1x 10,4
|
B50 – muži 50 – 59 let
|
10,4 km
|
1x 10,4
|
B60 – muži 60 - 69 let
|
10,4 km
|
1x 10,4
|
B70 – muži nad 70 let
|
10,4 km
|
1x 10,4
|
C18 – juniorky 18 – 19 let
|
10,4 km
|
1x 10,4
|
C20 – ženy 20 – 34 let
|
10,4 km
|
1x 10,4
|
C35 – ženy 35 – 44 let
|
10,4 km
|
1x 10,4
|
C45 – ženy nad 45 let
|
10,4 km
|
1x 10,4
|
P1, P2 – příchozí muži, ženy
|
4 km
|
1x 4
|
D1, D2 – dorostenci, dorostenky 16 – 17 let
|
4 km
|
1x 4
|
Z1, Z2 – žáci, žákyně 14 – 15 let
|
1,5 km
|
1x1,5
|
Z31, Z41 – žáci, žákyně 12 – 13 let
|
1,5 km
|
1x1,5
|
Z32, Z42 – žáci, žákyně 10 – 11 let
|
1,5 km
|
1x1,5
|
Z5, Z6 – žáci, žákyně 7 – 9 let
|
800 m
|
2x 0,4
|
Z7, Z8 – chlapci, dívky 3 – 6 let
|
400 m
|
1x 0,4
|
Přesný rozpis kategorií dle ročníků je uveden
v propozicích soutěže
|
Přihlášky:
|
Internet:
|
On-line do 12:00
hod. v den závodu na bezecvysociny.cz
|
V
místě startu:
|
Vyplněním prezenčního
lístku nejpozději 15 min. před příslušným startem.
|
|
Startují
běžci 3 roky a starší (rok nar. 2022 a méně)
|
Startovné:
|
100 Kč - muži, junioři, ženy,
juniorky přihlášené on-line. Na místě 150,- Kč. Mládež do 17 let zdarma.
|
Start:
|
17:15
hod.
|
Z5, Z6, Z7, Z8 - chlapci,
dívky
|
17:30
hod.
|
A, B, C, D, P – hromadně
|
17:40
hod.
|
Z1, Z2, Z3, Z4 – hromadně
|
Ceny:
|
První tři v
kategorii věcná cena, mládež cena a medaile.
|
Občerstvení:
|
Šťáva nebo čaj. Možnost
dalšího občerstvení v restauraci v kempu.
|
Kontakt:
|
Novák Bohumil,
58601 Jihlava, Srázná 4, tel.: 731480914, email – novak.beh@seznam.cz, http://bezecvysociny.cz
|
Přístup:
|
Automobilem: Nejlépe je ze všech směrů
vjet na dálniční přivaděč a na jeho mimoúrovňové křižovatce „Pávovská“ odbočit (GPS 49.4363069N,
15.6007928E), na následném kruhovém objezdu jet směr Pávov.
|
DP: autobusová linka č. 12 (Velký
Beranov – nám. Masaryka – Antonínův Důl), zastávka Nový Pávov.
|
Zajímavosti:
|
Účast
2024: 138 - z toho 57 mužů
a 8 žen
|
Vítězové: Vítek Jaroslav (Jihlava) 38:23 a Šarounová Lucie (Příseka) 42:47
|
Tento závod
nahradil legendární Jihlava – Čeřínek, kterého se uskutečnilo 24. ročníků.
Hlavním důvodem jeho zrušení byla bezpečnost závodníků, protože více jak
polovina tratě byla vedena po st. silnici I. tř. Současná trať vede
v celé délce v krásném lesním prostředí.
V roce 2013,
při rekonstrukci dálnice D1, kdy byl odstraněn most lesní cesty na trase,
byla jeho trať změněna. Obrátkový okruh nevede kolem dálnice ke Smrčenské
silnici, ale obíhá vrch Vysoký kámen (661 m) a stejnojmennou přírodní
rezervaci.
|
Další informace:
|
Historie závodu
|
|
|
|
|
|
|